fredag 12 juli 2013

Five years of hell

Det krampar i hjärtat, baby. Tårarna rinner och jag vet inte vart jag ska vända mig. Det som en gång var min ort att fly till har blivit ett fängelse. Att vända ryggen mot och rikta mig inåt fungerar inte när det som gömmer sig där inne är demoner och destruktiva tankar.

Det har varit fem år av helvete.

Fem år av hunger efter något jag inte kunnat hitta. En hunger jag istället mättat med meningslösa distraktioner som försatt mig ännu djupare i skitet.

Men ljuset i slutet av tunneln börjar synas. Natten är som mörkast strax innan gryning, sägs det, och det har varit mörkt ett tag nu. Men gryningen är på väg, den väntar på mig och viskar i mitt öra; "Lite till, Alex. Snart är det över".

Därför rinner det, därför känner jag smärtan i bröstet först nu. För nu kan jag andas ut. Nu kan jag se på det med öppna ögon och mod i hjärtat. Ikväll arbetar jag sista arbetspasset, sen har jag semester och flyger iväg. 

In i ett plan, upp i luften, bort härifrån.

Det har gått fem år sedan sist jag besökte mina föräldrars land. Det känns symboliskt på ett sätt, eftersom helvetet började efter det besöket och tar slut nu. Och slut tar det nu. Inget kan längre skada mig, allra minst jag själv.

På flera sätt har dessa år varit livets smärtsamma läxa i kursen "att växa upp och bli till en man" och jag har varit exceptionellt långsam på att lära mig.

Dåliga förebilder och att leva i ett samhälle som saknar exempel på människor jag vill ta efter har gjort sitt. Jag tar dock ansvar för att ha varit motstridig och vägrat växa upp. Jag ville inte (och kommer antagligen aldrig vilja) bli det vårt samhälle ser som norm för en vuxen man. Istället för att lära mig och utvecklas till det jag vill bli avvaktade jag och tänkte istället; fuck it, de löser sig.

För att citera Hova, "I'll take blame for that".

Men no mas. Nu är det över, så jag torkar mina tårar, städar mitt hem och blickar framåt.

Det ska bli en fantastisk höst.

Attachment on the nozzle make the iron fire funny
Never stop until my body diving in a pile of money


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar