söndag 7 juli 2013

Nya sidan har fått en form!

Jag skrev för ett långt tag sedan att jag köpt www.theuglyones.se och att jag så småningom tänkt flytta bloggen dit.

Från början installerade jag wordpress på sidan och testade olika teman. Jag ville köra på samma stil som jag har i den här sidan men jag hittade få teman som föll mig i smaken.

Sedan hittade jag Ajaxify.

Men det fanns 2 problem: Det första är att temat inte fungerar (full av buggar) och det andra är att temat är lite för plottrigt och mörkt för min smak.

Jag struntade i det första problemet och pulade lite i temats källkod och förenklade det till slut till följande:





Jag var aldrig riktigt nöjd med den här designen heller då den är... Lite väl tom. Men jag utgick från den och började bygga upp en sida från scratch i HTML, CSS och Javascript. Jag började igår (på jobbet...) och efter några timmar fick jag till följande mästerverk:



Jag fortsatte koda och efter två dagars slit har jag äntligen fått till en design jag är stolt och nöjd över. Jag är inte riktigt 100% nöjd, men tillräckligt för att låta det vara och gå till nästa steg: göra om allt till ett Wordpress-tema.

Designen finns nu uppe på theuglyones.se och jag lär fortsätta pilla och meka med den ett tag framöver. I dagsläget ser det dock ut såhär:








And that's all, good folks! Har du några åsikter eller annan kritik du vill komma med är det bara att holla at ur boii! (som ungdomen säger).

Mvh
 - Alexander S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar