måndag 12 augusti 2013

Äntligen börjar jobbet igen!

Bam Boom! sade det och så var semestern äntligen över.

Vadå äntligen? Vad är det för fel på dig?

Jag har ingen aning. Jag kom hem från min resa för två veckor sedan och det enda jag kunnat göra med min lediga tid är att slappa, spela spel, slappa lite till och äta mat.

Två lediga veckor och det enda jag orkat göra är två pass på gymmet och att dag för dag, en liten grej åt gången, ordna ärenden så att arbetssäsongen kan börja på en ny, fräsch, kula.

Jag är så utvilad att jag nästan blev uttråkad mot slutet och allt slappande gjorde mig bara seg och ängslig. Nu är semestern över och jag mår fenomenalt! Jag har vaknat i tid (nåja), arbetat och varit på gymmet. Jag har varit produktiv, rört på kroppen och ätit någorlunda bra.

Förra sommaren skrattade jag åt min polare för att han bara mådde dåligt under sin semester och väntade med spänd kropp på att börja jobba igen. Jag kallade honom för galen, sjuk i huvudet och massa annat. Men nu förstår jag hur han kände.

Jag vet inte om det är en bra eller dålig sak. Detta var min första riktiga semester på fem år (tidigare år har jag alltid jobbat och/eller drivit fester och events) och läxan jag lärt mig är denna: ska jag vara ledig så ska jag vara utomlands - annars kan jag lika gärna jobba! Av någon anledning klarar jag inte av att sitta hemma och inte ha något att göra.

En annan faktor kan också vara att jag varken festade eller hittade på något roligt. Men let's face it, jag gillar inte att festa (mer än att ragga på brudar, vilket varit on the low sen det tog slut med tjejen) och vädret de senaste veckorna har varit alldeles för kasst för att hitta på något kul.

Nu ser jag fram emot en action-späckad höst med plugg, jobb, träning och resor!

Hoppas du haft en fantastisk sommar!

Detta är en vintersemester som jag dock inte tackar nej till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar