måndag 19 augusti 2013

Life of academics

Imorgon, 09:00, börjar det. Jag minns att jag satt på en spårvagn för tre år sedan och reagerade på några som satt mitt emot mig och kände hur de levde ett liv jag var menad att leva men inte längre kände mig hemma i. Som att jag skadat mig själv för hårt för att kunna repareras, gått för långt åt andra hållet för att vända mig om...

Jag pratar om livet som akademiker.

Nu är det ingen större grej som börjar imorgon, Tekniskt Basår på Chalmers, men ändå. Det stavas fortfarande Chalmers och bara det känns som en stor grej.

Är jag taggad? Jag vet faktiskt inte. Jag har dock bestämt mig för att gå igenom skitet och klara av det. Inga ursäkter, inget sista-minuten-ångest och inga icke-godkända kurser.

Straight up Gangsta!

Nåväl... Önska mig lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar