tisdag 25 december 2012

Månadsmål: Januari

This is it, huh? I guess so!

Jag smygstartar året redan nu med att skriva delmål för Januari månad... Here goes:

Jobb:
Jag ska ha sökt till fem arbeten som jag finner väldigt intressanta och som jag anpassat CV och Personligt Brev till. Jag smygstartar redan idag så detta innebär ett arbete per vecka. Utöver detta ska jag också ha sökt till fem mindre intressanta arbeten och då räcker det att jag bara skickar in mitt vanliga CV och PB,  samt ringer för att visa mitt intresse.

Träning:
Jag jobbar kvar på Telenor och således blir det svårt för mig att kunna planera träning. Jag kan aldrig lita på att hotellen vi bor på har bra gym osv. Därför blir målet för Januari följande: Jag ska föra journal över antal Armhävningar, Sit-ups och knäböj jag gör varje morgon, helst till utmattning. Finns det möjlighet att göra andra övningar så ska dessa också journalföras. Dessutom ska jag pricka in två långa promenader per vecka, dvs. en till två timmar långa.

Kost:
Samma sak gäller här. Så länge jag jobbar på Telenor och är ute och reser har jag väldigt liten kontroll över vad för typ av kost jag kan få i mig. Att äta ute är dyrt och ju snuskigare det är desto billigare blir det. Istället ska jag fokusera på att inte äta godis och chips och att få i mig mycket vatten under dagarna. Det är målet för Januari: Chips & Godis bara på helger - drick alltid vatten!

Skriva:
Mitt enda mål för Januari är att föra journal. Varje morgon ska jag gå igenom vad som behöver göras och varje kväll ska jag runda av dagen, både på papper och digitalt.

Läsa:
Jag har tjuvstartat ordentligt och varit väldigt flitig med läsandet. 45min varje vardagsmorgon är målet jag ska hålla mig till under Januari månad.

Övrigt:
Fluffsurfande får jag göra två timmar på kvällen, mån, ons och fre.
En kvart om dagen (vardagar) ska spenderas på telefon med någon jag vill hålla kontakt med.
Varje söndag ska jag läsa och redigera mina nyårslöften.
Varje morgon och kväll ska jag meditera i fem minuter per tillfälle.

Och det var allt!

KÖR HÅRT!

2 kommentarer:

  1. Kul att du startar om med bloggen igen. Jag tycker det är intressant att följa hur det går. Det låter som om det är väldigt mycket du måste hålla reda på.

    SvaraRadera