måndag 31 december 2012

T minus 0 days: I will not be a statistic!

Part of the show - it all fades away
Lights go to black - band leaves the stage
You wanted an encore but there's no encore today
Cause the moment is now, can't get it back from the grave

När jag var liten så drömde jag varje dag om att bli vuxen och börja mitt liv på mina villkor. Det var drömmar om det ena och det andra och lite anade jag hur konfliktfyllt början av mitt vuxenliv skulle komma att bli.

Jag försökte ta mig an världen innan jag hade brottats färdigt med mig själv och resultatet har varit förödande. Samtidigt kan jag inte påstå annat än att mitt liv har bestått av resor och äventyr få människor någonsin går igenom och upplevelser andra drömmer om. Nu är jag färdig med det. Nästa dröm står runt hörnet och den ska levas, fångas och förverkligas.

Det är snart ett nytt år. Jag ser fram emot det med sansad lugn. Det är enda sättet för mig att klara av det jag har att göra. Mycket jobb står framför mig.

Sparring with my ego
Everyone's greatest obstacle I beat him

Jag får inte den starten jag hoppades på, men det gör inget. Detta år är sköldpaddans år. Långsamt, men bestämt, framåt. Många bäckar små. Ja... Ni fattar.

Jag tackar allt och alla för ett bra 2012. Det var ett stort, stapplande steg framåt och aldrig tidigare har förutsättningarna varit så ljusa som de är nu, samtidigt som det aldrig tidigare stått så mycket på spel som nu. Jag har två val; att resa mig över hindren eller att krossas under pressen och försvinna. 

Vinnaren tar allt.

Nu gäller det, nu kör vi!

 - Alex






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar