torsdag 9 januari 2014

Att vakna som en kung

Vissa kvällar kan jag vara galet rastlös. Klockan tickar sent och jag gäspar men vill inte gå till sängs. Jag vill att något ska hända först. Att dagen ska uppnå ett slags klimax. Jag vet sällan vad det är. Istället ligger jag kvar framför TVn, eller med iPaden i sängen och fortsätter slötittar eller strösurfar, i väntan på att däcka av trötthet.

Andra kvällar är jag så trött att jag inte pallar göra annat än att slänga mig i sängen och somna direkt.

När jag vaknar känner jag mig som en förvirrad ekorre. Jag vet inte var jag är, vem jag är eller vad som händer. Dagen startar i förvirring (oftast är inget inför dagen förberett heller) och fortsätter i katastrofal snigeltakt; eller så tvingas jag iväg på jobb och upplever stress och ångest.

Med andra ord: inte alls rätt sätt att leva på.

Men andra kvällar...


Andra kvällar är jag galet mer James Bond än så; Efter en viss tid glider jag in på badrummet och kör igång min rutin:

  • Packa väskan & förbereda shit
  • Tandtråd
  • Borsta tänder
  • Tungskrapa
  • Munskölj
  • Tvätta ansiktet och återfukta med kräm
  • På med stilig pyjamas
  • Drick massa vatten
  • Get to bed!

Resultatet är alltid enastående: Man vaknar som en kung, i pyjamas och tofflor bredvid sängen. Kaffet är en knapptryckning bort och iPaden väntar med nyheter och kylskåpet fylld med good shit till frukost.

Efter frukosten byter jag om, borstar tänder, drar på mig jackan, tar med mig den packade väskan och drar till gymmet. Redan kl 08 är jag färdig och kan se mig själv i spegeln med en riktigt grisig min, knyta min näve och säga:

'The Day Has Been Seized!'




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar