onsdag 6 februari 2013

For The Ugly Ones

Jag har funderat på vad jag ska göra med bloggen.

Det är uppenbart att jag inte är seriös om jag inte vet vad jag försöker åstadkomma. Jag har tänkt i dessa banor sedan jag startade bloggen förra året.

Det ligger en bra idé och gror någonstans, jag bara vet det.

Om jag börjar med bloggens namn: For The Ugly Ones. Jag älskar namnet. Detta är en blogg för alla fula ankungar där ute (innehållet är för nuvarande dåligt och värdelöst, men håll ut). För alla som känner sig annorlunda, konstiga och försöker finna sin plats här i världen.

Det behövs fler av oss.

Jag känner mig som en ful ankunge dagligen och i de flesta lägen. Jag identifierar mig själv som den som aldrig passar in. På gott och ont. Jag finner vänskap hos andra som känner sig lika utstötta, vare sig det är av utfrysning eller isolering.

Att leva som man lär.

Mitt största hinder i livet är att finna en plats där jag hör hemma. Mer specifikt vill jag finna ett arbete som passar min flamsiga personlighet och stärker den, istället för att tvinga mig passa in i ett bestämt mönster och framkalla existentiell ångest.

Jag försöker även finna en röst när jag skriver. Inte bara en röst, jag försöker också bestämma vad jag tycker är viktigt. Jag njuter sällan av böcker/filmer/etc. som bara är underhållande. 

"Om det saknas ett bra budskap eller en viktig poäng så har jag slösat min tid."


Jag vill inte bidra med mer skit i världen. Framförallt inte genom att driva ännu en meningslös blogg som enbart handlar om skribenten och hens meningslösa liv.

Det finns många saker jag brinner för, kanske är det problemet. Kanske måste jag välja en sak och satsa på det?

Kanske bör jag finna modet att sticka ut hakan och säga "Jag är en ful ankunge och det är okej" så att resten av oss skumma typer kan göra likadant?

For The Ugly Ones - en plats att kalla mitt hem

Välkommen till mitt/vårt sällskap. Här behöver du aldrig känna dig ful. Här erkänner vi våra brister, svagheter och udda drag. Här strävar vi inte efter andras ideal. Vårt enda mål är att bli vårt bästa jag.

För det är allt vi kan.

 - Alex S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar