måndag 25 februari 2013

Varning: Du kanske fastnar!

Från och med idag avger jag följande löfte: jag ska uppdatera bloggen varje dag samt börja skriva för dig som är vänlig nog att läsa.

Inga fler ursäkter!


Jag har funderat länge på vilka ämnen jag vill skriva om och bestämt mig för följande:

  • Sex & Attraktion
  • Vetenskap & Filosofi
  • Nöje & Skönlitterärt

Man kan klia sig på huvudet och undra vad dessa har gemensamt, därför gör jag det enkelt med en förklaring.


The stairway of Awesomesauce

Sex och attraktion är ämnen jag redan kan. Jag har arbetat med det i sex år och när jag anstränger mig är min kunskap skarpast i landet (och yes, I'll take you up on that bet!).

Vetenskap och filosofi är ämnen som intresserar mig. Jag är ingen Einstein och långt ifrån en vetenskapsman eller filosof. Med det sagt är jag Ateist och väldigt intresserad av frågor som vad är meningen med livet och vad är rätt och fel.

Istället för antika böcker (med självklara råd som stena din fru om hon inte är oskuld) vänder jag mig till smarta människor när jag vill ha svar på dessa frågor.

Min dröm är att bli författare och skriva skönlitteratur. Det har alltid varit min dröm eftersom böcker är den underhållningsform som påverkat mitt liv mest. Ingenting slår en riktigt underhållande bok.

Så vad ska jag skriva om? Vad är budskapet jag vill föra fram? Vad är motiven i mina berättelser? 

I thought you'd never ask!

Sex. Attraktion. Filosofiska problem. Vetenskapliga under. Alla nuggets av visdom jag får ut  suger jag åt mig för att ha dem i mina berättelser. Jag älskar Stephen King - men han påverkar mig sällan som Hemingway eller Dostoyevski gör.


Välkommen till The Ugly Ones

Din favoritblogg inom en väldigt snar framtid!


P.s Har du synpunkter, frågor, funderingar eller om du vill spela pingis på en onsdag, så tar jag mer än gärna emot dem i kommentarsfältet. Se så - var inte blyg! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar