söndag 15 december 2013

Idag ska jag dö

Det har börjat bra. Slaggade i tre timmar efter jobbet, tog mig ett rejält bad och satte mig sedan direkt framför skrivbordet och började plugga.

Idag ska jag dö


Jag ska plugga tills jag somnar; tills huvudet börjar värka och ögonen inte längre pallar se. Imorgon är det tenta och Gud vet att jag vägrar acceptera ett underkänt betyg.

Tyvärr tar eländet inte slut efter att jag skrivit färdigt provet imorgon. No no no. Efter morgondagens tenta väntar en vecka fullbokat med arbete. Två nattpass på Plastal, ett 24h pass som Personlig Assistent och därefter ett kvällspass på Johnson's Controls.

Det positiva är att en saftigt fet lön väntar på mig i slutet av Januari. Det negativa är, såklart, att jag kanske inte lever för att njuta av den. Om jag mot all förmodan överlever dessa kommande sex dagar ska jag se till att njuta av julen!

För det har jag i så fall förtjänat.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar