onsdag 11 december 2013

Sagan om den Apatiske WebbDesignern

Jag har tidigare berättat att jag arbetar på www.theuglyones.se

Till slut bestämde jag att jag inte vet vad för design jag vill ha (idag är det en extremt minimalistisk sådan) och lade i stort sett hela utvecklingen på is.

Detta is har sedan gripit tag om mina fingrar och frusit fast min lust att vilja skriva här också. Jag vill inte investera tid och energi på en blogg som inte är min, på en sida som ett företag (google) äger.

Men jag är inte färdig med min egna blogg och skriver därför inte där heller.

Apati - javisst!

Vad som istället hänt är något jag inte alls räknat med; jag har börjat skriva på engelska, med ett helsnurrigt tema på den andra sidan.

Jag har i stort sett splittrat min personlighet i fyra delar och skriver med en överdriven dramatisk ton om kampen att upprätthålla fyra stora bollar i luften: Plugga, Träna, Skriva och Ragga.

Resultatet är mer pretentiöst än jag skulle vilja erkänna och innehållet tunt. Men det är roligt; i alla fall de få gångerna jag faktiskt skriver, vilket händer när jag inte har något bättre för mig och känner för att babbla.

Idag valde jag att skriva på den här bloggen eftersom det ju faktiskt är här jag har mitt hem för tillfället. Hem är då = en fungerande blogg utan vare sig buggar eller bristande funktionalitet. Jag antar att det också är ett sätt för mig att säga Hey, lyssna! Nu har jag bestämt mig för att tills vidare använda den här bloggen ändå. Vilket innebär att jag ska börja sätta press på mig själv att spotta ur mig några rader om dagen för att underhålla er som läser.

Tack för er som hört av sig och grabbat tag i mig för att fråga varför jag har slutat skriva. Ni förtjänar en flitigare skribent än mig och jag ska göra det bästa att leverera åt er.

Med det skrivet önskar jag dig som läser en underbar kväll.

Med vänlig hälsning,
 - Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar