fredag 13 december 2013

Skräckens natt

Idag är det Fredag den 13e. Skräckens natt, dödens helg och oturens dag.

När jag behöver tur, glädje och optimism (tentaplugg) slår detta datum självklart in. Det rör mig dock inte i ryggen. Till att börja med tror jag inte på vidskepligheter och dessutom har jag aldrig haft tur i hela mitt liv™ och lär därför inte märka någon skillnad.

Jag minns att tv-kanaler alltid visade skräckfilmer på fredagar den 13e och att jag därför gillade detta datum. Idag har jag inte haft tv-kanaler på över tio år, men visst fan ställer sig känslan in ändå. Kvällen ska bli kul.

Jag tänker inte vara sämre än mina känslor. Dagen ska spenderas med att plugga och när jag är färdig och inte kan trycka in ännu en lärdom i skallen, ska jag köra igång Evil Dead. Har haft filmen liggandes ett tag nu och ikväll passar utmärkt att se på årets bästa skrämselrulle.

Resten av er lär dra ut på fest ikväll. Se till att höja glaset och skåla för mig; jag ska sitta hemma och gräva ner ansiktet i böcker för att sedan (förhoppningsvis) skrämma brallorna av mig själv med remaken av Sam Raimis kultklassiker.

Får se hur det går!

Hej! Betalar du TV-Avgift?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar