torsdag 12 december 2013

Vägen mot lycka

Igår skrev jag en förklaring om varför jag varit dålig på att skriva. Idag tänkte jag utvidga den.

Jag mår väldigt dåligt. Jag läser inlägg från i somras där jag slår fast att inget längre kan skada mig och tvingas konstatera att optimismen saknade grund. Jag mår (nästan) lika dåligt idag som jag gjorde för ett halvår sen och det är tufft att erkänna.

Framförallt är det tråkigt att känna sig såpass instängd i sitt psyke att man inte klarar av att fly undan dess spöken.

Denna depression drar ner mig rejält och varje dag är en kamp att komma igång.

I första hand måste jag erkänna att jag försätter mig i dessa tillstånd genom att inte lära mig av mina misstag. Jag vägrar vara realistisk när jag sätter mål för vad jag kan åstadkomma och efter ett par veckor av imponerande disciplin bränner jag ut mig själv och blir apatisk i månader.

Jag är så himla trött på detta. Jag måste bli bättre.

Jag ska plugga färdigt det tekniska basåret. Jag ligger efter rejält, men jag vägrar acceptera ett nederlag. I said I would and so I will, damnit! Fokus på plugg och träning. Inget skrivande. Det får jag lägga undan just nu (med undantag för att babbla här på bloggen).

Utöver det behöver jag få bättre vanor. Sluta röka, äta nyttigare kost och sova bättre. Återuppta meditation, osv. Små steg i taget.


Yalla - here we go!


 - Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar