torsdag 19 december 2013

Ännu en högtid oförberedd

Det är aningen löjligt nu. Jag behöver bli bättre på att planera in tid och hålla dessa planer. Bättre på att strukturera upp vardagen och vila på helger. Göra bra ifrån mig när det gäller - och vila när det passar.

Istället blir det som det är nu: att jag nötar och nötar och nötar; och fortsätter att nöta. Kvalitén på mitt arbete blir varierande och jag vägrar planera in dagar för att vila och ta det lugnt. Jag vet inte vem jag försöker lura, men jag köper det inte. Det är inte ett hållbart sätt att leva och leverera bra skit på.

And I'm all about leverera bra skit!

Dåså. Då var den saken bestämd. Jag har inte skrivit en krönika för det här året (och jag tror inte att jag lär göra det heller), men tids nog ska jag skriva en plan för nästa år.

En realistisk och utförbar plan vars enda syfte är att följas. Så får vi se hur det går med det!

#nonsensblog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar