onsdag 22 februari 2012

Dag 3: Inte riktigt där än

Jag har en dålig vana av att fastna i en dvala när jag har viktiga saker att göra. Ibland slösurfar jag, ibland läser jag något meningslöst och ibland tar jag långa bad, den gemensamma nämnaren är att jag skjuter upp på att komma igång. "Om fem minuter" blir till "om en kvart" och sen ser jag på klockan och inser att jag inte kommer hinna.

Det är en sjukt dålig vana. Och idag drabbades jag av den igen.

Jag har hunnit med två små ärenden och att ha läst klart hälften av det jag skulle ha läst och inte pluggat någonting - igen.

Det är tre dagar kvar av "arbetsveckan" och jag ska göra mitt ytterst för att bättra mig. På söndag får jag göra en omvärdering och då bestens mig för vilka ändringar jag behöver göra.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar