tisdag 28 februari 2012

Dag 9 - Being or not

Idag har jag en del att göra. Är sjuk från jobbet, men kan varken sitta still eller ligga och må dåligt. Ska istället försöka ta itu med några saker.

Har ont i magen, sura uppstötningar, halsbränna och whatnot. Något fel med blindtarmen och för 4a år sen gjorde de tester som sade på ett ungefär: Din blindtarm är fucked, men inte tillräckligt för att vi ska palla operera bort den.

Jag är alltså dömd till att i snitt två gånger per år få en känsla av magknip i några dagar som förlamar mig. På oregelbunden basis, dessutom. Så jag kan inte planera något. Min mage är min herre, med andra ord.

Jag ska till gymmet och så länge magen är okej göra mitt bästa. Kniper den ihop så åker jag hem.

Jag ska plugga och så länge magen låter bli att vara jobbig ska jag fokusera så gott jag kan. Kniper den ihop så lägger jag mig i sängen och gråter.

Och så vidare hade jag tänkt göra det bästa jag kan av dagen. Det viktigaste är att jag undviker de tre största faktorerna som läkarna sagt orsakar detta:

Stress.
Fet mat.
Stark mat.

Så i lugn och rå tänker jag äta så neutralt som möjligt och chilla med alla göromål. Utan att för den delen låta dagen gå i spillo.

Jag har liksom inte tid för det.

...och där knep magen till.

Peace!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar