lördag 13 april 2013

Nu håller vi tummarna!

Efter jobbet åkte jag och min kollega tillbaks till hotellet.

Vi bor på ett litet hotell i en ännu mindre stad vid namn Tomelilla. Tänk den minsta hålan du kan tänka dig och halvera den storleken så vet du ungefär hur liten den här staden är.

Hotellet är därför, som man enkelt kan förstå, obemannat och när vi kom fram var det ett gäng kids på ca 14-15år som stod i slussen och hängde.

För att komma in på hotellet (där det bl.a. finns en lounge med sköna soffor) krävs att man kan en fyrsiffrig kod och när jag och kollegan gick in vände jag mig om och frågade kidsen "Kan ni hålla en hemlighet?"

De nickade till svar.

"Koden är XXXX." Sedan gick jag upp till rummet.

För en kvart sen mötte jag upp min kollega och vi gick ut för att äta. På vägen ner såg vi kidsen sitta på sofforna och de verkade sköta sig. Gulliga små ungar, liksom.

Efter att vi åt gick vi upp i rummen igen och nu hade jag gått förbi kidsen tillräckligt många gånger för att förstå att de är fem stycken - tre killar och två tjejer - och vem som har hookat med vem.

Självklart är det en kille som har blivit det femte hjulet.

Min kollega är en sjukt söt tjej på 21 år och rena rama pangbruden för vilken kille som helst. För en femtonåring är hon en riktig dream come true.

En plan formulerades i mitt huvud.

"Sandra... Du ska inte bjuda upp killen till ditt rum då?"

"Haha va? Är DU sjuk eller?"

"Nej, lyssna! Gå ner till kidsen och gå fram till killen som är ensam och fråga honom om han vill hänga med dig upp till ditt rum. Han kommer ju tveka och bli sjukt osäker, men det finns ju ingen chans att han tackar nej.

"Väl uppe i rummet så säger du bara, eller ah - jag kan till och med vara där och säga det till honom - att vi bara skämta lite för att vi inte ville att han skulle känna sig ensam och att vi ville hjälpa honom imponera på sina kompisar. Vi förklarar att det kommer spridas till alla hur han fick ligga med VÄRLDENS hetaste brud och VOILA! så är han populär och har imponerat sjukt på alla han känner!"

Sandra tittade på mig och tänkte igenom det. "Haha, okej. Jag ska tänka på det..."

Nu sitter jag i mitt rum och håller tummarna för att hon ska säga ja. Tänk vilken grej för killen!

 - Alex.

Såhär snygg är min kollega för en 15årig kille, liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar