torsdag 24 januari 2013

Dag 24 - Feels good to be Home!

Har varit hemma i snart två veckor och MAN(!) det känns bra!

Förra veckan missade jag ett träningspass, vilket innebär att jag fick in fem stycken och den här veckan har jag hittills gjort tre och snart ska jag iväg på mitt fjärde.

Det råder ingen tvekan att detta kommer gå jättebra om jag byter jobb och kan stanna hemma hela tiden. Vänta... Va? Vad var det där?

YEAH MOTHERFUCKER!!! Jag har sagt upp mig och ordnat ett jobb här hemma i Gbg!

Med det sagt är jag långt ifrån nöjd. Jobbet jag bytt till känns som ett steg bak i karriären (om man får tillåta sig att kalla det för karriär) och sökan efter något annat tar inte slut för det. Ska sanningen fram så har jag varit väldigt dålig med att skicka ut mitt CV och kontakta arbetsgivare och jag förväntar mig en bättring i Februari.

Jag har anmält mig till Högskoleprovet och när Januari är bakom oss blir det dags att prioritera det.

Kosten bör jag kunna sköta bättre än så här. Visserligen har jag för det mesta nått målet med januari (godis, snacks och kakor på helger och regelbundet intag av vatten) och det ger jag mig cred för. Till Februari ska jag skärpa till kosten ännu mer. Vad det innebär mer exakt tar jag när jag skriver ner målen för Februari.

De tre första veckorna av 2013 har varit över förväntan på två punkter: Skrivande och läsande. Jag har varit mer aktiv än på väldigt länge och jag längtar efter mer!

Jag märker också att jag lägger ner mindre och mindre tid på meningslöst surfande och det ger jag mig cred för också.

MEN(!) jag har varit väldigt dålig på följande punkter och ska jag kunna upprätthålla den nivå av fokus jag har haft dessa veckor så är det viktigt att jag inte försakar dem:

Läsa och redigera mina nyårslöften/mål varje söndag.
Meditera varje morgon och kväll.
Hålla telefonkontakt med nära & kära.
Ta foto på min kropp varje morgon.


Sådär! Då har jag sammanfattat de 24 första dagarna av året.


Nu jävlar tar du tag i det här, Alex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar