tisdag 29 januari 2013

Månadsmål: Februari

Hello world!

Detta är inte en nybörjarkurs i programmering, nej. Det är årets andra månadsmål!

Jag skrev ner mina nyårslöften strax innan nyår och har sedan dess varit helt okej med att följa dem. Jag skriver helt okej eftersom jag baserat på dessa löften skrev delmål för Januari.

Idag är det dags för Februari och jag kör på samma formel som tidigare:

Jobb:
Detta gick... inte alls bra den här månaden. Visserligen löste jag ett jobb ändå, men jag är faktiskt inte nöjd. På grund av detta lägger jag inte ner mitt sökande men begränsar det till ett intressant arbete och ett vanligt arbete / vecka. Dvs. 2 ansökningar per vecka.

Träning:
I två veckor har jag tränat fem pass/vecka och den här veckan ser ut att bli tre stycken dubbelpass. Jag fortsätter på samma kula och har som mål att träna sex pass per vecka under hela februari. Inget mindre än fem pass är godkänt. Nästa vecka lär bli svår då jag bor på ett hotell jag inte känner till Onsdag kväll, men därefter bor jag på Uddevalla och borde kunna få till ett bra HIIT och ben-pass. Att jag ska klara av fem pass är mer än realistiskt!

Kost:
Aah... Vad för löften vågar jag ge mig själv..? Att enbart äta hemlagat på vardagar låter lagom. På helger får jag luncha, snabbmata och snaska mig hur mycket jag vill. Jag lagar allt som oftast nyttigt och näringsrikt och detta är ett bra steg att ta.


Skriva:
Jag behöver bli bättre på att föra Journal. Den saken är säker. Jag återkommer dock till den punkten senare. Vad jag istället vill fokusera på är mitt skrivande och jag tror att jag bör ta en paus. Jag vill/behöver fokusera på högskoleprovet och det är precis vad jag ska göra. Men jag tänker inte ta en paus helt. Istället lovar jag mig själv 3 timmar per helg som ska ägnas åt min litteratur.

Läsa:
2013 innebär trängselskatt och jag hoppar av bilen och på tåget som alla andra. Tåget i detta fallet innebär buss & spårvagn. Jag räknar med ca 1h åkande i kollektivtrafik dagligen och det fyller mitt behov av att läsa.

Övrigt:

Okej. Jag vill införa ett nytt koncept för mig själv och det är prioriteringsschema. Vad det innebär är att jag listar vad jag ska prioritera varje dag. Rutiner får jag tyvärr glömma, men om jag följer min lista av prioritering så bör jag kunna få ut det mesta av min tid ändå. Listan ser ut så här:

Varje dag har 14 aktiva timmar.

Vardagar:
1) Jobb på Proffice. 9h
2) Träning 2h
3) Plugg 2h
4) Laga mat 1h
5) Plugg 2h
6) CR Blogg 3h
7) Jobbsökande 1h
8) Chilla 3h

Lördagar:
1) Träning 2h
2) Skriva 3h
3) Ta igen ev. missar (annars plugg) 2h.
4) Chilla 7h


Söndagar:
Chill da fukk out!


Meditation & annat:
Meditation har jag varit väldigt dålig på. Istället säger jag följande.

Tisdagar, onsdagar och torsdagar ska jag ALLTID vakna klockan 6. DET är ett delmål för Februari. I samband med detta säger jag att måndag kväll, tisdag kväll och onsdag kväll ALLTID ska spenderas med 15min meditation, journalföring och andra rutiner. Det tar 45min och innebär perfekt sömn.

Vilket är det sista jag har att skriva och leder mig raka vägen till kvällens nästa äventyr: sömn.

Mvh
 - Alexander S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar