tisdag 10 april 2012

Deklarerad och redovisad.

Jag minns det så väl. Sena hösten 2011. Momsdeklarationen som jag hade skickat in var helt felaktigt ifylld. Jag visste att det skulle bli så eftersom jag inte fattade någonting när jag fyllde i den. Jag hade rätt.

Men jag kunde bara inte ta tag i det. Det fanns så mycket annat jag behövde göra, så mycket annat som var mycket viktigare och detta i kombination med att jag just då var i en väldigt diffus period i mitt liv. Jag kunde, bokstavligen talat, inte handskas med någonting.



Jag minns paniken så väl, känslan av att ha noll kontroll, som att väggarna rasar in på en. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag visste inte hur jag skulle göra, men jag visste att någonting behövde göras. Men jag kunde inte, inte då. Som vanligt bet jag ihop min käke och bestämde mig för att en äldre och visare Alex helt enkelt får ta tag i det i framtiden.

Och idag har denna äldre och visare Alex från framtiden tagit tag i det. I två månader har han rensat och fixat och idag sammanställde han allt och skickade in alla siffror till Skatteverket tillsammans med inkomstdeklarationen.

En börda som försvinner. Plötsligt känner jag mig 20kg lättare. Som en biggest loser som precis vunnit tävlingen. Ord kan inte beskriva känslan.

Därför stoppar jag här och avrundar hela inlägget med en pust. Fy fan vad härligt det är!

Mvh
 - Alexander S.

P.s. hurra för den äldre och visare mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar