fredag 13 april 2012

Gettin' Laid 2.0 - Opening 4 real.

It's Freitag vilket innebär ännu en artikel om raggning.

Idag tänkte jag täcka öppningsdelen mer utförligt. Öppningsdelen handlar om att gå fram till en tjej man inte känner och inleda en konversation.

Så hur går det till?

Det finns olika tillvägagångssätt och det viktigaste att veta är att "replikerna" man använder inte spelar särskilt stor roll. Jag läste en gång i en bok om entreprenörskap att en affärsplan kan vara bra eller dålig men att det i slutändan inte spelar någon roll eftersom det är utförandet som avgör utfallet.

Detsamma gäller att öppna. Självklart finns det repliker som är svåra att få att fungera (typ, hej, du ser ut som min favoritporrstjärna - tro mig, jag har testat), men generellt sätt vad man kan och inte kan säga är otroligt mycket bredare än vad de flesta män tror. Det handlar helt enkelt om att säga det bra, passande och framförallt charmigt.


Det viktigaste man bör veta om öppnande är att det inte är något mer än en inledning. Säg din replik, lyssna på ev. feedback och gå sedan vidare in på ett annat ämne. Du ska bli en del av deras grupp och det blir du aldrig av att stanna kvar på det första ämnet som du kom in med.


Så innan jag kastar mig iväg på replikerna så tänker jag att jag kan täcka utförandet. Vad är ett bra utförande?

Ett bra utförande innebär att man på ett subtilt sätt visar att man

1) Har en positiv energi. Föreställ dig hur en tiggare ser ut när ha kommer fram till dig och ber om pengar. Föreställ dig hans ansiktsmimik och tonalitet och jämför detta med en person som knackar på din dörr för att berätta att du vunnit x antal miljoner på postkodslotteriet. Han är glad och hela hans ansiktsmimik och tonalitet är baserad på vetskapen att han inom kort kommer att göra dig sjukt glad. DET är att ha en positiv energi.

2) Pratar högt och bibehåller ögonkontakt. Om du pratar med någon, så se dem i ögonen. Det finns inget som tyder på osäkerhet och "betahane-beteende" mer än en flackande blick. Att prata högt betyder inte att skrika, det betyder att ta plats med sin röst.

3) Rak i ryggen, lugn gestikulering och LE! Det är förvånansvärt hur många människor idag som INTE försöker vara raka i ryggen i alla lägen. Varför det är dåligt är skitsamma i det här sammanhanget. Att vara rak i ryggen gör, framförallt män, sjukt mycket snyggare än om de inte är det. Jag har flera historier som påpekar detta, men du får ta mitt ord för det - var rak i ryggen! Att gestikulera lugnt är jätteviktigt. Att flaxa med armarna, skutta runt med fötterna (aka chode-footing) eller vispa sugröret i sin drink är nervösa tix som INTE hjälper dig. Tänk på hur en Ent rör sig (de talande träden i "Sagan om de två tornen") i slow-motion. Det är hädanefter DU. Att le ingår egentligen i punkt 1 men tillåts att UPPREPAS. LE och generellt är det bättre att le ett halvt leende, ett s.k. roat leende. Men att le som man vore efterbliven har sina fördelar det också.


Jag lovar dig, följer du de här tipsen så kommer du kunna gå fram till tjejer och fråga ifall de har sett din tupp som du inte kan hitta och att du förbannar dig för att inte ha skaffat en chi-hauha istället. Och det kommer bara att vara roligt.

Vilket för mig till nästa del: vad fan säger man?

Det finns två kategorier. Indirekt eller direkt. För det mesta rekommenderar jag att man går fram direkt.

Att vara direkt är att gå fram och visa intresse. Fördelarna är att man sållar bort all bullshit och går "all in", så att säga. Det sätter högre krav på att visa sig rakryggad och charmig, samtidigt som ett mer putsat yttre är att föredra. Exempel på en sådan inledning:

"Hej, du ser så fantastiskt söt ut att jag känner mig tvungen att hälsa på dig. Jag heter Alex"

Att gå indirekt har sina fördelar också. Det är inte lika skrämmande, det är bra för att öva upp social förmåga och dessutom är det ju inte alltid man börjar prata med tjejer enbart för att flirta. Nackdelen med att gå indirekt är att vissa upplever det svårt att börja visa intresse längre fram då det blir aktuellt. Exempel på indirekt:

"Hej! Hallå, har ni tänkt på att varje gång man är ute så ser man någon vara klädd som antingen Elvis, Michael Jackson eller som Mike The Situation från Jersey Shore".

Detta är att dela med sig av en rolig observation och är en av många sätt man kan inleda en indirekt öppnare på. Det "roliga" är ju den sista biten och om tjejerna aldrig har sett "Jersey Shore" så är det ett ypperligt tillfälle att berätta om det.


Som sagt, utförandet är bra mycket viktigare än vad man säger och i slutändan är tanken att du ska börja prata om något annat ändå.

Mvh
 - Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar