måndag 5 mars 2012

Dag 15 - It ain't over til it's over...


Kul dag...

Åker till kallelsen och får reda på att jag är antagen till allt förutom Fysik B och Programmering A. Woot? De skickar mig till vuxenutbildningen för att undersöka saken.

Åker snabbt dit. Parkerar bilen. Går in. Frågar vad som är på tok. Jag står tydligen som obehörig till båda kurserna och ingen kan förklara varför.

- "Har du läst Matte?"
- "Ja, C och D"
- "Har du last Fysik A?"
- "Ja, jag har MVG på det"
- "Skumt. Vänta kvar här så ska jag undersöka saken"

Väntar och får till slut reda på att jag är obehörig eftersom de inte har dessa betyg. De finns inte med i mitt slutbetygsdokument. Jag visar då upp mitt kompletterande betygsdokument (jag läste 3800p på gymnasiet och ett slutbetyg får bara innehålla ca 2500) och där står både Fysik A och Datorkunskap A med.

- "Ja, då ska det inte vara några problem"
- "Tack. Hur löser vi då detta?"
- "Du får göra en ny ansökan imorgon och då är tillträdesdagen 23 April"

WHAT!?!? För att kunna läsa Civ. Ing. utbildningen till denna höst så måste jag klara av FYSIK B(!!!) På 5 veckor!!! Dessutom har jag sagt upp mig på jobbet fr.o.m. 19 mars!

Fuck it! I'll do it!

Går ut ur komvux, hoppar in i bilen. Ser att jag fått böter, 600kr. Bajs.

Åker till Folkuniversitetet och registrerar mig på Filosofi B och Affärsjuridik A 50p vardera. Dessa två kurser ska jag läsa till 20e April för att sen hoppa in i Fysik B.

INTE ALLS vad jag hade väntat mig, känner mig fett nedslagen men men. "Why do we fall, Master Wayne?"

 - "So we can learn to pick ourselves up!"

Wish me luck, Gentlemen (and Ladies, ofc)

 - Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar