måndag 12 mars 2012

Dag 22 - A turnaround

Tja!

Hinner inte skriva jättemycket då jag har lite bråttom till jobbet.

Vaknade sent, vilket är okej då jag bara sov 2h mellan lördag och söndag. Behöver sova ut.

Gör lite om med träningen. I två veckor ska jag nu satsa mer på Cardio och efter de två veckorna ska jag föra ihop cardio med viktlyftning.

Självklart ska jag inte försumma gym helt, utan istället lägger jag upp det så här:

Mån: Överkropp och Cardio
Tis: Cardio
Ons: Ledig.
Tors: Cardio
Fre: Underkropp och Cardio.

Detta då i två veckor.

Idag gick gymmet bra, förutom marklyft då mitt vänsterknä har börjat spöka något helt otroligt. Men överlag gick gymmandet på en 8/10 nivå!

Springandet gick på 10/10 vilket jag skriver eftersom jag gjorde det precis som det skulle. Så här är mitt upplägg:

4min uppvärmning (8km/h)
1min Vila (6km/h)
3min snabbt (10,5km/h)
1min vila
3min snabbt
1min vila
3min snabbt
2min nedvarvning (5,5-7km/h).

Sammanlagt 18 min.

3min snabbt och 1 min vila kallar jag för "rond" och tanken är att nästa vecka öka till 4 ronder och veckan efter till 5 ronder. Sen börjar jag om med 3 ronder, fast ökar hastigheten. osv.

Så, det är allt jag hinner skriva. Hinner inte lägga upp bild, får göra det ikväll eller imorgon!

 - Alex



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar