tisdag 6 mars 2012

Dag 16 - All things unsaid

Av privata skäl sitter jag hemma från jobbet idag och sköter andra, privata, angelägenheter. Har inte kunnat gymma (hade en tidslucka, men var för trött pga sömnbrist).

Det jag tänkte att jag kan göra är att fixa mitt schema, samt skriva lite om mitt pluggande.

Så här ser det ut nu. Jag skiter i att fega och köra på säkra kort och siktar istället rakt på civ.ingenjörsprogrammet på chalmers redan nu till HT 2012. Stort, såklart, men det sätter en hel del press på mig.

1) är att skriva ett högskoleprov där jag får högre än 1.5. Senast skrev jag 1.4 och jag siktar nu på 1.7. För detta behöver jag plugga. Och plugga har jag varit dålig på. Jag har inte tagit det jätteseriöst eftersom jag ändå inte ska börja på chalmers förrän 2013... Fast vänta, nu har jag ju ändrat på det och därför måste jag också ändra på min inställning till provet!

2) Jag måste klara fysik B på 5 veckor. Det säger sig självt.

3) Jag måste pröva upp retorik A. Efter Fysik B saknas det 50p i mitt slutbetyg för att ha högskolebehörighet. Ska anmäla mig till detta... Nu.

4) Jag måste (måste och måste... Jag bör) läsa förberedande mattekurser nu på sommaren. Den 25e Maj är deadlinen för att komplettera kurser så att jag är högskolebehörig till Hösten. Vad som gäller till sommaren vet jag inte. I värsta fall kan jag säkert läsa kurserna på reell kompetens vilket innebär en behörighet som baseras på minst G i alla kärnämnen + 3 års arbetserfarenhet. Jag måste ringa högskolorna som jag sökt till och prata med dem.

5) Eftersom det är InformationsTeknologi som jag vill rikta in mig på så bör jag kunna lite programmering. Jag har påbörjat, men inte haft tid för att fortsätta, en kurs på Stanford via iTunes U och denna vill jag gärna avsluta innan sommarens slut.


Det är alltså väldigt mycket på g för min del. Iaf en hel del pluggande. Jag vet inte hur jag ska klara det, mer än att jag får ta dag för dag och göra mitt bästa. Då brukar det lösa sig.

Här kommer mitt uppdaterade schema. Den är nästan identisk med min första. Det jag har gjort är att jag kortat tiden från att jag vaknar till att jag är på gymmet, vilket innebär att jag får vakna lite tidigare samt skynda mig lite mer med frukost. Att jag packar gymväskan redan på kvällen är ett bra tips för att lösa detta. Here goes:



Fred ut - A stad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar