torsdag 15 mars 2012

Dag 25 - Mitt mål med träningen

I tisdags fick jag frågan "Vad är ditt mål med träningen?" och det tog sin tid innan jag visste svaret.

Förstå mig rätt, jag har alltid ett mål, men just träningen var inte definierad. Jag visste inte riktigt. Jag hade inget konkret mål.

Och då slog det mig. Mitt enda mål för träningen just nu är att träna. Faktiskt.

Självklart har jag en vag bild i ett hörn av en perfekt kropp med perfekta proportioner och tillhörande tvättbräda, men den bilder spelar just nu en väldigt liten roll. Jag gymmar för att träna. Komma igång. Må bra. Jag har inte skrivit om det här, men jag har väldigt successivt också dragit ner på onyttigt ätande. Det började med att måndagar var en helig dag då jag inte fick äta något onyttigt. Några veckor efter det lade jag till onsdag och några veckor efter det är jag nu i ett stadie där Måndag, Tisdagar, torsdagar och fredagar är nyttiga dagar. Och det går skit bra. Om några veckor kanske jag klarar av att hålla mig nyttig alla vardagar utan större problem.

Kombinera det med att känna mig bekväm med att träna 4-5 pass i veckan med både tyngdlyftning och cardio, samt att jag sköter sömnen ordentligt och plötsligt sitter jag på alla vanor som behövs för att sätta vilket konkret mål jag vill.

Så vad är min deadline? Jag har ingen. Jag tänker istället att varje vecka göra bättre än veckan innan. Och för att hålla koll på det startade jag den här bloggen.

Just nu befinner jag mig i ett övergångsläge i livet då jag ska byta från heltidsjobb på kvällstid till heltidsplugg på dagtid. Det är svårt för mig att planera in saker och ting. Först när jag återgår till en form av status quo, eller ett stabilt läge om du så vill, kan jag börja kolla på min nivå av träning och kost och därefter bestämma mig för om jag hinner göra en beach 2012, eller om jag istället ska satsa på bulk inför vintern.

Hur det blir vet jag inte. Och ärligt talat bryr jag mig inte sådär jättemycket. Jag tränar just nu bara för att träna och det känns sjukt skönt!

Mvh
 - Alexander

P.s. Den där vaga bilden om den perfekta kroppen som jag nämnde? Ja, den är en form av kombination av följande tre män:

1 kommentar:

  1. Ah kul med svaret :D

    Anledningen att jag frågade var att jag diskuterade med några vänner som inte kom någon vart med sin träning. Dom visste helt enkelt inte längre vad dom ville med sin träning och stampade pga det i samma fotspår utan utveckling.

    SvaraRadera